Canada Goose rapporteert sterke resultaten in Q3

Canada Goose Holdings Inc. heeft in het derde kwartaal van het fiscale jaar 2017 een omzet van 265,8 miljoen Canadese dollar (172 miljoen euro) gerapporteerd, een stijging van 27,2 procent. Direct-to-consumer omzet was in het derde kwartaal van 2017 131,6 miljoen Canadese dollars (85 miljoen euro) in vergelijking met 72 miljoen Canadese dollars (47 miljoen euro) het jaar ervoor. De groei heeft het bedrijf naar eigen zeggen voornamelijk te danken aan de stijgende omzet van vijf nieuwe fysieke winkels en de zeven extra e-commerce sites die werden geopend.

De wholesale-omzet kwam uit op 137 miljoen Canadese dollars (89 miljoen euro). Het jaar ervoor was dit 134.2 miljoen Canadese dollars (86 miljoen euro). De hogere omzet uit wholesale komt door hogere marges op de herfst- en winterlijn en lagere materiaalkosten.

Dani Reiss, President en Chief Executive Officer zegt in het persbericht over de sterke resultaten: “Dit kwartaal hebben we sterke prestaties geleverd in alle geografische regio's, kanalen en categorieën, als gevolg van de aanhoudende vraag naar het merk Canada Goose. We hebben e-commercesites toegevoegd in zeven nieuwe markten en vijf nieuwe winkels geopend op drie continenten, waaronder onze partnerwinkel in Tokio. Er zijn meer dan zevenhonderd werknemers bijgekomen. We blijven als merk nieuwe relaties opbouwen en mensen introduceren in de wereld van Canada Goose.”

Lees ook: Canada Goose groeit verder in Q2, opent eerste Europese flagshipstore

Beeld: Canada Goose