Canada Goose rapporteert ‘uitzonderlijke resultaten’ FY18
bezig met laden...
Canada Goose Holdings Inc. heeft haar financiële resultaten voor het boekjaar 2018 eindigend op 31 maart 2018 gepubliceerd. De totale omzet steeg op basis van een constante wisselkoers 47,7 procent naar 591,2 miljoen Canadese dollar (386 miljoen euro).
De brutowinst van het Canadese modebedrijf steeg in het boekjaar 2018 van 212,1 miljoen Canadese dollars naar 347,6 miljoen Canadese dollars (227 miljoen euro). De toename was volgens het bedrijf voornamelijk toe te schrijven aan de direct-to-consumer-opbrengsten.
Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.
De direct-to-consumer inkomsten stegen met 121,3 procent naar 255 miljoen Canadese dollars (167 miljoen euro). De stijging werd volgens het bedrijf gedreven door sterke prestaties van bestaande winkels en e-commerce sites en door de opening van vier nieuwe winkels en acht nationale e-commerce sites van het merk. De opbrengsten uit de groothandelsactiviteiten stegen met 16,5 procent naar 336,2 miljoen Canadese dollars (220 miljoen euro) en werd gedreven door een ordertoename van bestaande accounts en hogere volumes van nabestellingen later in het jaar.
"De geboekte resultaten zijn uitzonderlijk. De resultaten versterken mijn overtuiging dit nog maar het begin is van ons wereldwijde potentieel. 2019 wordt door strategische investeringen in infrastructuur en mensen, ter ondersteuning van onze groei, een spannend jaar, " zegt Dani Reiss, President & Chief Executive Officer van het bedrijf in de verklaring.
Canada Goose: retailexpansie en verwachte resultaten 2019
Voor het boekjaar 2019 verwacht het bedrijf een groei van ruim twintig procent. Het bedrijf zegt dat de inkomsten uit de groothandelsactiviteiten toenemen en er nog meer omzet wordt behaald uit de drie nieuwe winkels die de komende herfst geopend gaan worden. De te openen winkels in Short Hills, New Jersey, Montreal, Quebec, en Vancouver, Columbia zijn onderdeel van de retail expansie van het merk.
Canada Goose heeft momenteel zeven fysieke winkels in zeven steden, waaronder Londen, New York, Toronto, Boston, Chicago, Calgary en Tokio. Sinds 2014 heeft Canada Goose zijn e-commerce site uitgebreid met twaalf landen. Het modebedrijf werkt aan een strategie om de de Chinese markt te veroveren.
Beeld: Canada Goose Facebook