• Home
  • Nieuws
  • Business
  • CEO Hunkemöller: nog drie partijen in de race

CEO Hunkemöller: nog drie partijen in de race

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

Philip Mountford, de CEO van Hunkemöller, heeft een einde gemaakt aan alle geruchten omtrent de geplande overname. Volgens de topman zitten er nog drie partijen aan de onderhandelingstafel, en niet twee, zoals eerder werd gesuggereerd. Dat meldt hij aan het Financieel Dagblad.

Opvallend is dat het Amerikaanse Sycamore, dat volgens Bloomberg de meeste kans zou hebben om de lingerieketen over te nemen, helemaal niet bij de drie potentiële overnamekandidaten zit. Wie er wel aan tafel zitten, kan Mountford niet zeggen wegens geheimhoudingsplicht. Ook over gestelde voorwaarden mag hij nog niets vertellen. “We zitten nog steeds in het strategische proces dat begin dit jaar is gestart onder leiding van zakenbank JP Morgan,” zegt hij tegen het Financieel Dagblad. “Maar er is nog geen verkoop. De beslissing ligt bij PAI. Zij moeten kijken of ze wel of niet verkopen. "Sinds 2011 is Hunkemöller eigendom van het Franse private equity-huis PAI Partners, die het destijds voor 265 miljoen euro overnamen.

Het is overigens opmerkelijk dat de CEO tijdens de onderhandeling naar buiten treedt met informatie, dat is niet gebruikelijk. Maar na eerdere berichten in de Nederlandse media over vermeende tegenvallende resultaten, kon hij niet anders. “Sommige anonieme bronnen zijn er op uit om de prijs omlaag te krijgen. Het is gevaarlijk om deze spelletjes te spelen,” zegt Mountford. Ook is hij bezorgd om zijn personeel, die ook alle berichten volgt. “Er werken hier 4500 mensen. Zij raken in de war. We zijn intern een zeer transparant bedrijf. Maar in de krant lezen ze nu iets anders dan wat wij vertellen.”

Volgens Mountford kloppen de berichten over tegenvallende resultaten niet. Uit spreadsheets blijkt dat Hunkemöller een omzetgroei van 7,6 procent boekt (welke termijn is niet duidelijk), en dat ook nieuwe winkels voor extra groei zorgen. De operationele groei loopt nu al op naar 250 basispunten. Inmiddels heeft de lingerieketen al 700 winkels en komen daar in de komende maanden nog 35 vestigingen bij.

Als het aan de CEO ligt, gaat de nieuwe eigenaar verder met de expansiestrategie, waarvoor 125 miljoen euro nodig is. In Duitsland moeten er 125 winkels bij komen, en ook liggen er ambities in Noorwegen, Finland, Zwitserland, Polen, Tsjechië en Slowakije. Onlangs werd er al een verkooppunt in India geopend en in februari 2016 komt er ook een winkel in Australië bij.

Hunkemoller