• Home
  • Nieuws
  • Business
  • De Rio Ferdinand Foundation kondigt nieuwe samenwerking aan met iconisch Brits merk Lyle & Scott

De Rio Ferdinand Foundation kondigt nieuwe samenwerking aan met iconisch Brits merk Lyle & Scott

De Rio Ferdinand Foundation kondigt met trots een nieuwe samenwerking aan met Lyle & Scott, het gerenommeerde Britse modemerk met een rijke geschiedenis.
Business
Credits: Lyle & Scott
PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Automatische vertaling

Lees het origineel en of de
Scroll down to read more

Deze samenwerking verenigt twee organisaties met een gezamenlijke inzet voor de aanpak van ongelijkheid. Het doel is het creëren van betekenisvolle kansen voor jongeren uit ondervertegenwoordigde gemeenschappen om hun volledige potentieel te bereiken.

Via deze samenwerking ondersteunt Lyle & Scott de missie van de Foundation om sociale mobiliteit te bevorderen en positieve verandering in het Verenigd Koninkrijk en Ierland te inspireren. Dit gebeurt door het aanbieden van essentiële middelen voor de verbetering van de inzetbaarheid en de ontwikkeling van vaardigheden. Met meer dan een eeuw aan geschiedenis opent het wereldwijd erkende modelabel ook deuren naar carrières in de creatieve en mode-industrie.

“Het creëren van kansen voor jongeren is waar het bij mijn Foundation om draait. Deze nieuwe samenwerking met Lyle & Scott biedt een scala aan mogelijkheden in de creatieve en mode-industrie.”

“Door het aanbieden van middelen, training, mentoring, ervaringen en banen kan de samenwerking tussen Lyle & Scott en de Rio Ferdinand Foundation een langdurige impact hebben in alle gemeenschappen waar we actief zijn.” -Rio Ferdinand, Oprichter, Rio Ferdinand Foundation

In de komende twaalf maanden biedt de samenwerking een reeks ervaringsgerichte mogelijkheden. Jongeren worden in contact gebracht met invloedrijke personen uit de kunst, mode, sport en muziek. Het initiatief voorziet ook in stageplaatsen en betaalde traineeships in functies variërend van grafisch ontwerp en social media management tot retail en modeontwerp.

“Bij Lyle & Scott geloven we dat een gemeenschap vanaf de basis wordt opgebouwd. In het voetbal met ‘Kits for Clubs’, in de mode met ‘Levels’ en in muziek en cultuur met ‘Wear it your way’, streven we ernaar de volgende generatie te stimuleren om zichzelf te uiten, zelfvertrouwen op te bouwen en echte verandering in hun eigen gemeenschappen te creëren. We zijn er trots op dat onze samenwerking met de Rio Ferdinand Foundation een gezamenlijke inzet voor ondervertegenwoordigde basisorganisaties vertegenwoordigt en we kijken uit naar onze samenwerking.” -Luis Gunn, Senior Business Director – Merk en Product

Als onderdeel van de samenwerking distribueert het ‘Kits for Clubs’-initiatief van Lyle & Scott sporttenues aan buurtclubs die betrokken zijn bij de programma's van de Rio Ferdinand Foundation in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Zuid-Afrika. Dit versterkt de betrokkenheid van de gemeenschap en de deelname aan sport.

Credits: Lyle & Scott

Deze veelzijdige samenwerking is een krachtige stap in de richting van het creëren van kansen en toegang tot industrieën die traditioneel buiten bereik lagen. Lyle & Scott sluit zich aan bij een gevestigd netwerk van partners, waaronder Warner Music, Bauer Media, de UEFA Foundation for Children en de Statom Group. Allen zijn toegewijd aan het opbouwen van een eerlijkere, meer inclusieve samenleving en het ontsluiten van het potentieel van de volgende generatie.

“Deze samenwerking tussen de Rio Ferdinand Foundation en Lyle & Scott verbindt de culturen van voetbal, muziek en de creatieve kunsten met sociale mobiliteit en trajecten naar werk.” “Door de kracht en geloofwaardigheid van deze industrieën te benutten om jongeren in lokale gemeenschappen te inspireren, op te leiden en te begeleiden, opent deze samenwerking deuren voor onze deelnemers die zij nooit voor mogelijk hadden gehouden.” -Gary Stannett, CEO, Rio Ferdinand Foundation

OVER HET MERK
Lees meer over Lyle & Scott op hun merkpagina

Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.

Lyle and Scott
Lyle&Scott
The Rio Ferdinand Foundation