Debenhams promoveert creatief manager tot creatief directeur
bezig met laden...
Het Britse warenhuis Debenhams, onderdeel van de Boohoo Group, promoveert creatief manager Patrick Duggan tot creatief directeur. Duggan, die zijn promotie aankondigt via LinkedIn, heeft een uitdagende carrièrepad binnen de Boohoo Group afgelegd. Met Duggan aan het creatieve roer zet Debenhams in op een versterking van zijn merkidentiteit.
Duggan begon in juni 2020 als creatief manager voor de merken Coast en Karen Millen, een rol waarin hij toezicht hield op campagne-ideeën, creatieve richting voor alle content, styling voor alle media en merkidentiteitsontwikkeling. Duggan werd in oktober 2021 creatief manager bij Debenhams. Datzelfde jaar werd het warenhuis gered uit een faillissement voor 55 miljoen pond (65 miljoen euro) door Boohoo Group.
Boohoo CEO Finley, die onlangs ook CEO van Debenhams werd, deelde destijds over de overname van Denhams: “Ik kijk ernaar uit om de leiding te nemen bij dit merk met Brits erfgoed en zie er naar uit verder te bouwen op de vooruitgang die het team heeft geboekt sinds de overname.”
Debenhams noteert in de eerste helft van het huidige financiële boekjaar een winst van 3,27 miljoen pond (3,9 miljoen euro), een stijging ten opzichte van een verlies van 721 duizend pond (867 duizend euro) in het jaar daarvoor.