• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Decathlon gaat 100 miljoen euro investeren in de Indiase markt

Decathlon gaat 100 miljoen euro investeren in de Indiase markt

Door Julia Garel

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De nieuwe merkidentiteit van Decathlon. Credits: Decathlon

Decathlon richt zich op de Indiase markt en plant een investering van 100 miljoen euro. Deze informatie, onthuld door het persbureau Reuters, verduidelijkt een uitbreidingsplan dat de komende vijf jaar wordt uitgevoerd.

India, een van de belangrijkste markten voor het Franse bedrijf, zal meer Decathlon-winkels verwelkomen (190, tegenover de huidige 110) en de productiecapaciteit op het gebied verhogen.

Reuters meldt dat 68 procent van de verkopen van Decathlon in India bestaat uit lokaal geproduceerde producten, en het bedrijf streeft ernaar dit cijfer te verhogen naar 85 procent tegen 2026.

In 2023 boekte Decathlon een omzet van 15,6 miljard euro (plus 1,15 procent ten opzichte van 2022). Het bedrijf heeft daarnaast een nieuwe merkidentiteit en strategie ontwikkeld, gericht op klantbeleving, duurzaamheid, modernisering, stroomlijning en digitalisering. Tevens heeft Decathlon deze zomer de oprichting van zijn eigen investeringsmaatschappij, Decathlon Pulse, aangekondigd.

Lees ook:

Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.fr. Vertaling en bewerking door Susan Zijp.

Decathlon
India