Dit zijn momenteel de belangrijkste ontwikkelingen in de fashionbranche
bezig met laden...
Wat zijn de onderwerpen waar je als fashionbedrijf nu op moet letten? Consultancybedrijf McKinsey & Company en Business of Fashion hebben met analytische nauwkeurigheid de veranderende fashionindustrie beschreven in een 108 pagina’s tellend rapport. Fashion ERP-leverancier Reflecta Automation zet de belangrijkste actuele ontwikkelingen in de fashionbranche voor je op een rij.
Het onderzoek heeft geleid tot een gemeenschappelijk begrip van de bewegingen die in de modewereld gaande zijn. Het zet uiteen hoe de industrie presteert en geeft aan waar de topprioriteiten, zowel zakelijk als creatief, liggen.
Het rapport, “The State of Fashion” is ingedeeld in 3 thema’s: de wereldeconomie, consumentenverschuiving en fashion bedrijfsmodellen en technologie. Het doel van het rapport is om fashionbedrijven de snel veranderende fashion-industrie beter te laten begrijpen. Daardoor kunnen de bedrijven een sterk standpunt in nemen over de stand van zaken.
ECONOMIE WERELDWIJD
Toenemende voorzichtigheid
Neerwaartse bewegingen in belangrijke economische indicatoren en andere potentieel ontwrichtende factoren zullen zorgen voor een voorzichtigere stemming. Daarnaast zullen, met een mogelijke wereldwijde economische groeivertraging rond 2020, bedrijven voorzichtiger worden. Ook zullen ze, in vergelijking met voorgaande jaren, offensiever gaan kijken naar mogelijkheden om hun productiviteit te verhogen.
De opkomst van India
India wordt een focuspunt voor de fashionindustrie, naarmate de consumenten middenklasse groeit en hun productiesector zich versterkt. Fashionspelers moeten daarom hun inspanningen verdubbelen in deze sterk gefragmenteerde en uitdagende markt. Een markt waar een goed opgeleide en technisch uitgekiende bevolkingsgroep in aanraking komt met de arme en mobiele mensen.
Handel 2.0
Bedrijven zullen plannen moeten maken om het hoofd te kunnen bieden aan een mogelijke verandering van de wereldwijde value chains. Enerzijds kan de fashionhandel worden hervormd door nieuwe belemmeringen, handelsspanningen en onzekerheid. Anderzijds door nieuwe mogelijkheden van de groeiende handel tussen ontwikkelingslanden en de heronderhandeling van handelsovereenkomsten.
Bron: McKinsey.com & Business of Fashion
Benieuwd naar de ontwikkelingen in de fashionbranche op gebied van consumenten verschuiving en fashion bedrijfsmodellen en technologie? Het volledige artikel lees je op de website van Reflecta Automation.