• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Doorstart voor Sissy-Boy, moederbedrijf van Sacha en Manfield achter redding

Doorstart voor Sissy-Boy, moederbedrijf van Sacha en Manfield achter redding

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Een dag na het faillissement van Sissy-Boy is al een overeenstemming bereikt over de doorstart. De Termeer Groep, het moederbedrijf van Sacha en Manfield, wordt de nieuwe eigenaar van Sissy-Boy, zo maakt het bedrijf bekend in een persbericht op zaterdagochtend.

Sissy-Boy wordt hierdoor weer onderdeel van een familiebedrijf wat door Termeer als een goede stap gezien wordt. “Want familiebedrijven zijn de ruggengraat van onze economie. Door Sissy-Boy op te nemen in onze familie willen we de kracht en de potentie die in het merk zit opnieuw de juiste voedingsbodem bieden,” aldus CEO Ward Termeer in het persbericht.

Het doel van de overname is om de kern van het merk verder te versterken binnen het familiebedrijf. Ook wil Termeer zoveel mogelijk banen en winkels behouden, maar de komende tijd zal hier pas duidelijkheid over komen. Op dit moment heeft Sissy-Boy 45 winkels in de Benelux. “Retail draait meer dan ooit om klantbeleving en de klant verrassen met je producten en service. Sissy-Boy is daar een duidelijk voorbeeld van. Een prachtig merk, met een duidelijk verhaal en vanaf vandaag weer een mooie toekomst,” aldus CEO Ward Termeer in het persbericht.

Sissy-Boy, opgericht in 1982, vroeg begin april surseance van betaling aan nadat een potentiële overname op het laatste moment werd afgeblazen. Het merk was samen met eigenaar Brand Retail Group op zoek naar een investeerder die het merk weer er bovenop wilde helpen met een financiële injectie. De surseance werd op 12 april omgezet naar een faillissement.

Over de Termeer Group

De Termeer Group is opgericht in 1909 en startte met modemerk Sacha. Inmiddels staat de vierde generatie van de familie al aan het roer, Ward Termeer. “Door schoenenmerken Sacha en Manfield aan te vullen met een krachtig mode- en lifestyle merk als Sissy-Boy versterkt het bedrijf zijn positie in het Nederlandse retaillandschap. De overname van Sissy-Boy is een logische stap binnen de strategie van Termeer en leidt tot een sterke fashion & lifestyle formule,” aldus het persbericht.

Foto: Sissy-Boy Facebook

Brand Retail Group
De Termeer Groep
doorstart
Manfield
Sacha
Sissy Boy
Termeer Groep