Ermenegildo Zegna Group ziet omzet stijgen in eerste kwartaal dankzij Zegna en Tom Ford Fashion
bezig met laden...
Het Italiaanse modebedrijf Ermenegildo Zegna Group groeit verder in het eerste kwartaal van boekjaar 2024. Het moederbedrijf van onder andere Zegna, Thom Browne en Tom Ford Fashion dankt de positieve resultaten aan het met Zegna en de integratie van Tom Ford Fashion.
Ermenegildo Zegna Group groeit zijn omzet met 8 procent naar 463,2 miljoen euro. Op basis van constante wisselkoersen groeit de omzet met 11 procent. Het merk Zegna draagt hier zijn steentje aan bij met een omzetplus van 1,7 procent. Zegna is de grootste inkomstenbron van het bedrijf met een omzet van 324,9 miljoen euro. Ook Tom Ford Fashion heeft een positieve invloed op de groei van het bedrijf. Dit merk geneert ruim 65 miljoen euro omzet.
Thom Browne remt de groei van Ermenegildo Zegna Group juist af. Dit merk verkleint zijn omzet met 30 procent. De dalende omzet wordt toegeschreven aan drie factoren. Allereerst, de timing in leveringen over de kwartalen. Daarnaast werden in het eerste kwartaal de wholesale-activiteiten en de selectie van verkooppunten versneld gestroomlijnd en lag de direct-to-consumer-verkoop lager dan verwacht in Groot-China. Hier nam het management ‘belangrijke maatregelen om de prestaties te verbeteren’, aldus Ermenegildo Zegna Group.
Het voorspelde ‘duidelijke en welomlijnde pad voorwaarts’ lijkt in het eerste kwartaal van 2024 bereikt. Verwachtingen voor de rest van het boekjaar worden niet gedeeld.