G-III Apparel neemt belang in Karl Lagerfeld Group

De Amerikaanse kledingproducent G-III Apparel Group Ltd. heeft een belang verworven in Karl Lagerfeld Group, het modehuis van de Duitse modeontweper.

G-III is nu eigenaar van 19 procent van de aandelen van de Karl Lagerfeld Group. Dat meldt Women's Wear Daily (WWD). Door de investering hoopt het bedrijf verder uit te breiden. Financiële details van de transactie zijn niet bekendgemaakt.

"Karl Lagerfeld is een van de meest iconische designermerken wereldwijd," vertelt Morris Goldfarb, CEO en voorzitter van G-III aan WWD. "Wij denken dat we op verschillende manieren een bijdrage kunnen leveren aan de uitbouw, waarvan distributie in Noord-Amerika een key-component is."

G-III werkt al samen met Karl Lagerfeld; de kledingproducent introduceerde Karl Lagerfeld Paris afgelopen herfst in de Verenigde Staten en Canada. Daartoe werd een joint venture aangegaan. "De man en het merk hebben internationale bekendheid. Wie kent Karl Lagerfeld niet?," aldus Goldfarb."

Het merk Karl Lagerfeld werd begin 2012 opnieuw gelanceerd. In 2013 lanceerde Lagerfeld de retailtak van zijn merk, die zich in eerste instantie focuste op West-Europa, en dan met name Frankrijk en Duitsland. Inmiddels telt het merk zo’n 20 eigen winkels en 20 franchisevestigingen, waaronder 8 winkels in China en 6 in het Midden-Oosten. In 2015 werd ook een online shop geopend in 97 landen.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN