• Home
  • Nieuws
  • Business
  • G-Star en Tommy Hilfiger ontvangen boetes van ruim een ton voor gebruik nepkortingen

G-Star en Tommy Hilfiger ontvangen boetes van ruim een ton voor gebruik nepkortingen

Door Sylvana Lijbaart

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Online winkelen. Credits: Pexels

De Autoriteit Consument en Markt deelt flinke boetes uit aan modemerken G-Star en Tommy Hilfigers. Volgens de consumentenorganisatie maakten de modemerken gebruik van nepkortingen in hun webwinkels en dat mag niet, oordeelt de ACM. Het kost G-Star zo’n 110.000 euro en Tommy Hilfiger ontvangt een boete van 105.500 euro.

Volgens de consumentenorganisatie boden de webwinkels meerdere producten aan met een korting op een misleidende ‘van-prijs’, waardoor een nepkorting ontstond en consumenten werden misleid.

De ACM beboet in totaal vijf webwinkels die samen 621.000 euro aan boetes moeten betalen. De hoogste boete wordt uitgedeeld aan Day Trayders. Dit bedrijf ontvangt een boete van 163.000 euro. Leen Bakker moet 130.000 euro betalen. Modemerken G-Star en Tommy Hilfiger erkende fout te zitten en beloofden de ACM verbetering. Hierdoor komen de boetes lager uit. Ook Jysk ontving een lagere boete door de overtreding te erkennen.

Altijd up-to-date met het modenieuws? Klik hier om u in te schrijven voor de Belgische nieuwsbrief

ACM
Autoriteit Consument & Markt
G-Star
Tommy Hilfiger