Gap ziet omzet met 1 procent dalen in Q4
bezig met laden...
Gelijktijdig met een groot herstructureringsplan rapporteert Gap Inc. de resultaten van het vierde kwartaal en boekjaar 2018.
In het vierde kwartaal daalde de vergelijkbare omzet met 1 procent in vergelijking met een stijging van 5 procent vorig jaar. Vergelijkbare omzet per merk voor het vierde kwartaal was vorig jaar gelijk gebleven versus 9 procent positief bij Old Navy Global. Gap Global zag een daling van 5 procent waar dit vorig jaar nog gelijk was gebleven. Banana Republic Global zag een daling van 1 procent.
De netto-omzet in het vierde kwartaal van het boekjaar 2018 bedroeg 4 miljard euro en de netto-omzet in het boekjaar 2018 bedroeg 14,6 miljard euro. Het vierde kwartaal zag daarmee een daling van 7 procent en het boekjaar 2018 een stijging van 1 procent in vergelijking tot vorig jaar.
"Operationele discipline heeft ons geholpen om de winst per aandeel te versterken,” aldus Art Peck, CEO van Gap Inc, in een verklaring en voegt eraan toe: “Als we vooruitkijken naar 2019 en daarna, weten we wat ons te doen staat en in combinatie met de scheiding die we vandaag hebben aangekondigd, zullen we goed gepositioneerd zijn.”
Voor het boekjaar 2019 verwacht het bedrijf dat de gerapporteerde winst per aandeel in de range tussen 1,85 en 1,89 euro ligt. Exclusief de geschatte kosten in verband met de herstructurering van het merk Gap, zal de verwaterde winst per aandeel naar verwachting tussen de 2,11 en 2,24 euro liggen.
Het bedrijf verwacht dat de vergelijkbare omzet voor het boekjaar 2019 enigszins stijgt.