• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Global Fashion Group FY: omzetgroei van 22,7 procent, verlies neemt af

Global Fashion Group FY: omzetgroei van 22,7 procent, verlies neemt af

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De Global Fashion Group (GFG) zag de omzetgroei het afgelopen jaar iets vertragen. De groep behaalde een omzetgroei van 22,7 procent ten opzichte van 26,4 procent vorig jaar. In totaal behaalde de groep een omzet van 1,095 miljard euro het afgelopen boekjaar, zo blijkt uit de gerapporteerde jaarcijfers.

Global Fashion Group richt zich op online mode- en sportplatformen. In het portfolio bevinden zich Dafiti, Lamoda, The Iconic en Zalora. De platformen zijn actief (op volgorde van de merken) in Zuid-Amerika, Rusland en de CIS-landen, Australië en Nieuw-Zeeland en Zuidoost-Azië en Australië. Het genormaliseerde EBITDA kwam uit op een verlies van 97,9 miljoen euro. Het verlies is ten opzichte van vorig jaar afgenomen met iets meer dan dertig miljoen euro. Voorgaand boekjaar kwam het genormaliseerde EBITDA nog neer op een verlies van 130,8 miljoen euro.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

Verlies neemt af bij Global Fashion Group

Lamoda behaalde een omzet van 405,1 miljoen euro het afgelopen jaar. Dit betekent een groei van 21 procent gedurende het hele boekjaar. Bij het merk is voornamelijk geïnvesteerd in de productmix en aantrekkelijke prijzen het afgelopen jaar, aldus het jaarrapport. Dafiti behaalde dankzij een groei van 12,5 procent een netto omzet van 365,2 miljoen euro. Dit werd het laatste kwartaal gestuwd met een omzetgroei van 18,2 procent door een succesvolle Black Friday-actie in Brazilië, aldus het rapport. Vorig jaar benadrukte de groep nog de moeilijke marktomstandigheden in het gebied. Zalora en The Iconic zagen gezamenlijk de omzet toenemen met 27,9 procent naar 323,5 miljoen euro. Volgens de groep is deze groei te verklaren dankzij aantrekkelijke prijzen tijdens belangrijke handelsperiodes, promotie evenementen gedurende het jaar en investeringen in de productmix.

Beeld: Global Fashion Group website

Dafiti
Global Fashion Group
LaModa
MULTIMEDIA
The Iconic
ZALORA