• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Grote winstgroei bij Global Brands Group in H1 ondanks omzetdaling

Grote winstgroei bij Global Brands Group in H1 ondanks omzetdaling

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Global Brands Group zag het afgelopen halfjaar de operationele winst toenemen met 94,1 procent naar 80 miljoen dollar (67 miljoen euro). De omzet nam in de periode echter af met 3,2 procent.

Volgens de groep, onder andere licentiehouder van Calvin Klein en Under Armour, nam de omzet af vanwege de verandering van retailverkoop later in het jaar, naast de beëindiging van de Quicksilver kinderlijn licentie vanwege het faillissement van het merk en het aflopen van de Coach kinderschoenen licentie. In het eerste halfjaar van het boekjaar rapporteerde het bedrijf een omzet van 1,785 miljard dollar (1,5 miljard euro).

CEO van de groep, Bruce Rockowitz: “We verwachten dat de activiteiten bij grote nieuwe merken zoals BCBG toe zullen nemen en het verlate inkopen door belangrijke retailers een positief effect zullen hebben op de verkoop. Daarom verwachten we in het gehele fiscale jaar de hoogst verwachte groei te behalen in lijn met onze doelen van het ‘Drie-Jaar Plan’.”

Global Brands Group