Hermes voert nettowinst verder omhoog in eerste halfjaar
bezig met laden...
Hermès heeft in het eerste halfjaar van het financiële boekjaar een nettowinst van 754 miljoen euro behaald. In het boekjaar 2018 kwam na de eerste zes maanden nog terecht op 708 miljoen euro.
“Hermès heeft sterke winstgroei behaald in het eerste halfjaar van 2019. Dit reflecteert de loyaliteit van onze klanten in alle markten en de creatieve excellentie die in alle lijnen terug te zien is,” aldus CEO Axel Dumas. In de eerste zes maanden behaalde het bedrijf een omzet van 3,2 miljard euro dankzij een stijging van 12 procent.
In Europa (zonder thuisland Frankrijk) werd een omzetplus van 9 procent behaald en in Frankrijk 4 procent. In Europa kwam de omzet neer op 544,6 miljoen euro en in Frankrijk op 405,8 miljoen euro. In Azië (zonder Japan) werd de hoogste groei behaald met een stijging van 18 procent. Daar komt de meeste omzet van Hermès vandaan, 1,2 miljard euro. In Japan werd de omzet opgevoerd met 10 procent naar een bedrag van 400,6 miljoen euro. In Amerika steeg de omzet met hetzelfde percentage naar 569,2 miljoen euro.
Bij Hermès deed vooral de ready-to-wear en de accessoires divisie het goed. In deze categorie steeg de omzet met 15 procent, zo blijkt uit het verslag. Lederen goederen en zadels (Hermès heeft zijn oorsprong in de distributie van zadels) maakten een omzetgroei van 12 procent door in de eerste zes maanden van het boekjaar. Deze categorie blijft het meeste geld binnen brengen voor het modehuis, 1,6 miljard euro. De zijde en textiel-lijnen rapporteren een groei van 4 procent.
Beeld: Hermès