• Home
  • Nieuws
  • Business
  • ‘Herstructurering levert resultaat’ bij Hugo Boss in FY17

‘Herstructurering levert resultaat’ bij Hugo Boss in FY17

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Het afgelopen boekjaar heeft Hugo Boss AG een omzetgroei van 3 procent genoteerd. Dit blijkt uit de jaarcijfers van het bedrijf. “Onze strategische herstructurering wordt van kracht,” aldus CEO van het bedrijf Mark Langer in het persbericht.

Naast een lichte omzetstijging, laat het bedrijf weten dat de winst nagenoeg gelijk is gebleven zoals eerder al verwacht werd. De omzet kwam neer op 2,7 miljard euro en de operationele winst bedroeg 491 miljoen euro. Hugo Boss zegt de omzetgroei onder andere te danken te hebben aan de eigen retail, dat betere resultaten leverde dan verwacht. Daarnaast werpen de investeringen in de repositionering van Boss en Hugo en de digitale transformatie van het businessmodel de vruchten af, zo meldt het bedrijf in het rapport. De winst werd negatief beïnvloed door de sterke euro.

Winst gelijk, lichte omzetstijging bij Hugo Boss

“We hebben bereikt wat we wilden in 2017,” aldus Langer. “Dit jaar willen we het tempo van de groei versnellen. De nieuwe Boss en Hugo collectie worden goed ontvangen door de markt. Feedback van de Boss mannenmode en Boss damesmode presentaties in New York was ook erg positief. Onze strategische herstructurering laat nu het effect zien. We zijn op het goede pad naar duurzame en winstgevende groei.”

Voor het huidige boekjaar verwacht Hugo Boss AG een omzetgroei tussen de 2 en 6 procent dankzij een positieve bijdrage van alle regio’s. Daarbij verwacht het bedrijf ook dat de groothandel weer een omzetplus zal leveren. De verandering in de operationele winst verwacht het bedrijf tussen de -2 en +2 procent. In het financiele jaar gaat het bedrijf verder investeren in hugoboss.com website, de renovatie van 150 eigen winkels met een nieuw winkelconcept en de opening van Hugo-winkels in verschillende grote steden in Europa.

Eerder dit jaar werd bekend dat Jason Wu, ontwerper van de Boss damescollecties, het bedrijf ging verlaten. De ontwerper gaat zich focussen op zijn eigen merk. Het effect van het vertrek van Wu zal later dit jaar duidelijk worden, wanneer de nieuwe collectie gepresenteerd wordt in de herfst. Na zijn aanstelling in 2013 bij Hugo Boss zag de verkoop van de damescollecties een boost. Een vervanger voor Wu is nog niet bekend gemaakt.

Beeld: Hugo Boss AG website

Hugo Boss AG
MULTIMEDIA