• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Hugo Boss rekent op laagste verwachtingen voor FY2016

Hugo Boss rekent op laagste verwachtingen voor FY2016

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De resultaten in het vierde kwartaal zijn al een stuk beter, maar voor het volledige boekjaar zullen de resultaten van Hugo Boss vergelijkbaar zijn met de laagste verwachtingen. Het merk wijt de voorlopige cijfers aan de ‘moeilijke marktomstandigheden’.

De jaaromzet zal naar verwachting uitkomen op 2,6 miljard euro. Dat betekent een daling van 4 procent of 2 procent bij wisselkoerscorrecties. De groep verwacht dat de operationele winst beter zal zijn. De winstdaling zal uitkomen tussen de 17 en 23 procent in november.

Volgens de voorlopige cijfers zal de groepsomzet in het vierde kwartaal met 1 procent dalen met wisselkoerscorrecties. Dat komt neer op een omzet van 725 miljoen euro, oftewel een daling van 3 procent ten opzichte van de omzet een jaar eerder.

In Europa steeg de omzet in het vierde kwartaal met 2 procent bij lokale valuta, vooral dankzij robuuste groei in de Verenigde Staten. De omzet in Duitsland nam ook toe, al zei Hugo Boss niet met welke percentages. In de Verenigde Staten daalde de omzet met 14 procent in lokale valuta. De Aziatische omzet steeg echter met 5 procent. In China werd een stijging van 20 procent bij lokale valuta gerapporteerd bij een gelijkblijvend aantal winkels. Retail steeg met 4 procent in lokale valuta en daalde met 3 procent bij een gelijkblijvend aantal winkels. In de groothandel daalde de omzet met 13 procent in lokale valuta.

“De resultaten van het vierde kwartaal onderstrepen dat we op het juiste spoor zitten,” zegt CEO Mark Langer. “In China hebben we de turnaround in de tweede helft van het jaar afgerond. In Europa hebben we ons staande gehouden in moeilijke marktomstandigheden. We gaan op intensieve manier door met het implementeren van de strategische plannen, zoals gepresenteerd in november. We zijn ervan overtuigd dat dit ons in staat stelt om terug te keren naar een duurzame en winstgevende groei.”

Beeld: Facebook Hugo Boss

Hugo Boss