• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Investeerder neemt belang in Nickelson

Investeerder neemt belang in Nickelson

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Modemerk Nickelson heeft een nieuwe investeerder: Omnim Investments. De investeerder heeft een belang genomen van 50 procent. Dankzij de nieuwe investering kan Nickelson nieuwe markten aanboren en verder uitbreiden.

“Door de deelname kan Nickelson verder groeien, onder meer door het aanboren van nieuwe markten, het realiseren van eigen shop-in-shop winkels, verdere focus op e-commerce en het verbreden van de collectie,” laat het merk in persbericht weten.

Volgens beide bedrijven biedt de samenwerking veel ‘synergievoordelen’. Zo kunnen de backoffices worden samengevoegd en kunnen bedrijven gebruik maken van elkaars kantoren, relaties en kanalen, onder meer in Turkije en Azië. De eerste stap is al gezet; het backoffice van Nickelson verhuist naar Laren, en de ontwerpstudio en showroom voor retailers vestigen zich in Amsterdam.

Nickelson vindt nieuwe investeerder: Omnim Investments

Dankzij de samenwerking met de nieuwe investeerder kan Nickelson nieuwe markten betreden. Ook wil het mode merk zijn online webshop uitbreiden, orders sneller verwerken, eigen shop-in-shop winkels starten en de collectie verbreden. “Met name op het gebied van e-commerce zien beide bedrijven veel mogelijkheden, dankzij innovaties op IT-gebied. Ook kunnen ze samen intensiever samenwerken met buitenlandse retailers,” meldden de bedrijven.

Directeur Nick Amann blijft aan als directeur. “De samenwerking met Omnim levert ons ook knowhow op. Het biedt ons de kans om aan een nieuwe groeistrategie te werken en onze kleding op een nieuwe manier te verkopen,” zegt hij. ”Het is een positieve ontwikkeling dat in een snel veranderende sector een bedrijf als het onze zijn groeiplannen kan realiseren.”

Omnim Investments ziet veel mogelijkheden in Nickelson

Omnim is geen onbekende in modeland; de investeerder heeft belangen in meerdere modelabels. “Gezien het sterke merk en de persoon Nick Amann heeft Nickelson veel potentie. Wij zien mogelijkheden om het bedrijf verder te laten groeien, zowel in Nederland als daarbuiten,” zegt een woordvoerder van Omnim in een reactie.

Het Nederlandse merk werd in 1985 opgericht door Eddy Amann. Hij noemde het label - dat begon met met leren en nylon jacks voor heren - naar zijn zoon. Nickelson betekent: Nick the son. Nick Amann nam in 2004 het bedrijf over en breidde het merk uit. Nickelson staat nog steeds bekend om de jassen, maar heeft inmiddels volledige collecties voor mannen, vrouwen en kinderen. Inclusief schoenen. Het kledingmerk begon als lokaal merk, maar is inmiddels uitgegroeid tot een grote internationale speler. Inmiddels is Nickelson verkrijgbaar in 1.200 winkels in 20 landen.

In 2015 sprak FashionUnited met Nick Amann over de nieuwe koers van het merk. Lees ook: Vanaf de zomer van 2016 ziet Nickelson er heel anders uit

Beeld: Nickselson

NICKELSON