• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Investeringen drukken winst Van de Velde in H1

Investeringen drukken winst Van de Velde in H1

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

Moederbedrijf van lingeriemerken Marie Jo en en PrimaDonna, Van de Velde heeft nu ook de winstcijfers van het eerste halfjaar bekend gemaakt. In juli maakte het bedrijf al de omzetcijfers van de eerste zes maanden van het huidige boekjaar bekend.

De winst van de groep is gedaald met 5,6 procent naar een bedrag van 35,2 miljoen euro. De winst wordt volgens het persbericht vooral gedrukt door investeringen ‘voor toekomstige groei’. Onder deze investeringen vallen het voorbereiden van ‘een upgrade van de ICT en e-commerce infrastructuur’, maar ook de opleiding en ontwikkeling van werknemers en het aannemen van nieuwe werknemers vallen onder de investeringen. Kosten stegen in het afgelopen halfjaar hierdoor met 2 miljoen euro.

Eerder deze zomer maakte het bedrijf al bekend dat de omzet was gestegen met 1,2 procent naar 116,9 miljoen euro. Deze groei was voornamelijk te danken aan de groei van de groothandelsactiviteiten, aldus het persbericht.

Beeld: Marie Jo Facebook

Marie Jo
PrimaDonna
Van de Velde