• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Lichte omzetstijging voor Van de Velde in H1

Lichte omzetstijging voor Van de Velde in H1

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Lingerieproducent Van de Velde lijkt weer de goede richting in te gaan. Na een dalende winst en omzet in 2016, rapporteerde het Belgische moederbedrijf van lingerielabels als PrimaDonna en Marie Jo in de eerste helft van het huidige boekjaar een lichte omzetstijging van 1,2 procent naar 116,9 miljoen euro.

Bij constante wisselkoersen steeg de omzet met 1,5 procent. De groei was onder andere te danken aan de groei van groothandelsactiviteiten. De omzet die hieruit voortkwam steeg met 1,6 procent. De omzet uit retailactiviteiten groeide in het afgelopen halfjaar met 3 procent.

De winstcijfers over het eerste halfjaar van 2017 worden volgende maand bekendgemaakt. Wel laat Van de Velde al weten dat de verdere vooruitzichten voor dit jaar onveranderd zijn gebleven sinds de bekendmaking afgelopen april. “Ten gevolge van de uitdagende retailomgeving in de markten en kanalen waar Van de Velde traditioneel actief is en het negatieve effect van het Britse pond, verwacht Van de Velde dat de totale omzet in 2017 niet zal stijgen tegenover 2016,” liet het bedrijf toen weten.

Van de Velde blijft ook investeren in internationale uitbreiding, onder andere met de ontwikkeling van nieuwe kanalen en de positionering van de merken. Het bedrijf verwacht dat dit wel op de winst van 2017 en 2018 gaat drukken.

Beeld: Marie Jo Lingerie Facebook

Marie Jo
PrimaDonna
Van de Velde