Lichte omzetstijging voor Tom Tailor Group in Q3
bezig met laden...
De Duitse Tom Tailor Group boekt met zijn merken Tom Tailor en Bonita een omzetstijging van 0,7 procent in de eerste negen maanden van dit jaar. Na een succesvol eerste halfjaar, daalde de omzet van de groep met 1,9 procent in het derde kwartaal. Dat maakt het bedrijf woensdag bekend in een persbericht.
“We zagen een sterke omzetstijging van 11,2 procent in september. Dit kon echter niet volledig compenseren met de andere maanden,” zegt Dieter Holzer, CEO van de Tom Tailor Group, in een verklaring. Volgens het bedrijf werden de resultaten in het derde kwartaal negatief beïnvloed door de zwakkere markt in de maand augustus en vertraagde levering van producten.
Het merk Tom Tailor, dat begin dit jaar een nieuwe kledinglijn kreeg, boekte in het derde kwartaal een omzetstijging van 0,7 procent dankzij een succesvolle maand juli en een groei van 15,8 procent in september. Met een plus van ruim 30 procent is de e-commerce voor Tom Tailor een belangrijke groeifactor. De omzetstijging in het tweede en derde kwartaal kan echter niet compenseren met Tom Tailor’s moeilijke start dit jaar. In de eerste drie maanden noteerde het merk een omzetdaling van 3,9 procent. In negen maanden komt het merk uit op een lichte daling van 0,3 procent.
Na een succesvol eerste halfjaar en ondanks een groei van 8,2 procent in september, zag Bonita, het andere modemerk van de Tom Tailor Group, een omzetdaling van 3,7 procent in het derde kwartaal.
De Tom Tailor Group verklaart een positief vierde kwartaal tegemoet te gaan. “Hoewel we in het derde kwartaal maar een kleine omzetstijging zagen, zal dit het begin zijn van een sterk herstel in de aankomende maanden,” aldus Holzer.