Luxeconcern Hermès groeit minder dan verwacht
bezig met laden...
Het Franse luxeconcern Hermès heeft in het eerste kwartaal een verdere stijging laten zien. De fabrikant van producten zoals Birkin- en Kelly-tassen bleef echter achter bij de verwachtingen.
De omzet steeg in de eerste drie maanden van het jaar met 8,5 procent tot 4,13 miljard euro, zo maakte de EuroStoxx 50 zwaargewicht donderdag in Parijs bekend. Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten bedroeg de groei 7,2 procent. Door Bloomberg ondervraagde experts hadden hier gerekend op een stijging van 7,9 procent.
Vooral in Azië en de regio rond de Stille Oceaan, de belangrijkste markt van het concern, verliep de handel teleurstellend. Hermès is daarmee na LVMH de tweede grote producent van luxeartikelen die niet aan de verwachtingen van de analisten voldoet.
Hermès en LVMH behoren met een beurswaarde van ongeveer 250 miljard euro respectievelijk 243 miljard euro tot de meest waardevolle bedrijven van Europa.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.