Luxottica neemt glazenfabrikant Barberini S.p.A over
bezig met laden...
Luxottica Group heeft de acquisitie van de Italiaanse producent van (zonne)brillenglazen, Barberini S.p.A, aangekondigd. De overname kost circa 140 miljoen euro, zo staat in het persbericht.
"Met de acquisitie van Barberini voegen we een juweeltje toe aan onze merken. Het is een gerenommeerde naam in de industrie, synoniem voor hoge kwaliteit, innnovatie en 'Made in Italy'. Met Barberini kunnen wij ons technologisch leiderschap in (zonne)brillen versterken. Het biedt enorme groeikansen voor de toekomst," stelt Leonardo Del Vecchio, uitvoerende bestuurder van brillenmaker Luxoticca, in het persbericht.
Barberini, opgericht in 1963, heeft verschillende patenten op optische (zonne)brilglazen. Het bedrijf, dat jaarlijks een netto-omzet van circa 85 miljoen euro genereert, controleert de volledige productieketen, van ruw materiaal tot het eindproduct.
Luxottica is wereldleider op het gebied van brillen en ontwerpt, produceert en distribueert (zonne)brillen van grote merken als Ray-Ban, Oakley, Burberry, Armani en Vogue Eyewear. Luxoticca fuseerde eerder met het Franse bedrijf Essilor, een vooraanstaande lenzenmaker.
Dit artikel werd geschreven door Marjorie van Elven voor FashionUnited.uk.