LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton heeft een nieuw versnellingsprogramma gelanceerd. Het is een initiatief dat jaarlijks ondersteuning moet gaan bieden aan vijftig internationale start-ups die zijn gericht op terreinen als kunstmatige intelligentie en augmented reality. Dat laat het Franse luxeconglomeraat dinsdag weten in een persbericht.

Het hart van het initiatief bevindt zich in La Maison des Startups, een 220 vierkante meter grote ruimte in het Station F incubatiecentrum in Parijs. Vanuit daar werken LVMH’s huizen samen met de start-ups “waarvan de ideeën en oplossingen potentie hebben de luxeindustrie te versnellen”, aldus het bedrijf. “Innovatie is een integraal onderdeel van de geschiedenis van onze huizen, die vaak al eeuwen oud zijn. Daarom weten we, misschien wel beter dan anderen, hoe we manieren kunnen vinden om samenwerkingen met start-ups te realiseren die ons allemaal ten goede komen,” zegt LVMH- CEO en voorzitter Bernard Arnault in de verklaring.

Het nieuwe programma is uniek in zijn multisectorale aanpak, omdat volgens LVMH een reeks ondernemers deelneemt waarvan de innovaties relevant zijn voor de verschillende branches van de groep, waaronder Fashion & Leather Goods, Perfume & Cosmetics en Selective Retailing. Bijna alle deelnemende start-ups hebben op de een of andere manier al met één van de LVMH-merken gewerkt.

Naast de beschikbare ruimte op de Station F-campus, ontvangen participerende start-ups persoonlijke coaching en ondersteuning van deskundigen in de LVMH-groep.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN