LVMH noteert omzetstijging van 13 procent in Q1

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton sluit het eerste kwartaal van 2018 af met een omzet van 10,9 miljard euro, wat neerkomt op een stijging van 13 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Dat meldt het Franse luxeconglomeraat maandag in een persbericht.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

Eén van de grootste groeiers was het ‘Fashion & Leather Goods’-segment van LVMH, waarvan de omzet met 16 procent steeg naar 4,3 miljard euro. Met een omzet van 1 miljard euro realiseerde het ‘Watches & Jewelry’-segment de grootste omzetgroei, namelijk 20 procent.

LVMH schrijft de hogere omzet toe aan de ‘creatieve dynamiek in al haar activiteiten’. Het concern maakte een bewogen start van het jaar, onder andere met de benoeming van Virgil Abloh als creatief directeur van Louis Vuitton’s mannenlijn en het aanstellen van Kim Jones als artistiek leider van Dior Homme. Daarnaast trad Hedi Slimane toe tot Céline als creatief directeur. “De andere modehuizen bleven vooruitgang boeken,” aldus LVMH in een verklaring.

“In de dynamische omgeving begin dit jaar, gekenmerkt door ongunstige wisselkoersen en geopolitieke onzekerheden, zal LVMH zich blijven richten op de ontwikkeling van haar merken, het strikt toezien op de kosten en het investeren in kwaliteit, uitmuntendheid en innovatie van haar producten en distributie,” aldus de groep over verdere plannen.

Beeld: LVMH

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN