LVMH opnieuw doelwit van cyberaanval: klantgegevens Louis Vuitton gestolen
bezig met laden...
LVMH, het Franse luxeconcern achter merken als Louis Vuitton en Christian Dior, is opnieuw het doelwit geworden van een cyberaanval. Het is de derde aanval op het concern in drie maanden tijd. Louis Vuitton bevestigt dat bij een hack op 2 juli klantgegevens van de Britse tak zijn buitgemaakt.
In een e-mail aan Britse klanten, die onder meer door Bloomberg werd ingezien, laat Louis Vuitton weten dat een onbevoegde derde partij toegang heeft gekregen tot het systeem. Daarbij zijn onder meer namen, contactgegevens en aankoopgeschiedenis gestolen.
Volgens het luxemerk zijn er geen financiële gegevens, zoals bank- of betaalinformatie, ontvreemd en is er geen bewijs dat de gegevens al worden misbruikt. Toch waarschuwt het bedrijf klanten alert te blijven op phishing en andere vormen van fraude.
Het is niet de eerste keer dat LVMH dit overkomt. Vorige week werd al bekend dat ook de Koreaanse vestiging van Louis Vuitton slachtoffer was van een soortgelijke aanval. Eerder kregen hackers toegang tot klantgegevens bij zustermerk Christian Dior.
Cyberaanvallen op grote retailers komen steeds vaker voor. Eerder dit jaar waren onder meer Marks & Spencer, Harrods en Co-op doelwit van hackers. De Britse National Crime Agency heeft inmiddels vier verdachten aangehouden in verband met de aanvallen op de drie Britse bedrijven. De verdachten zitten nog vast.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.