Mango opent 'digitaal innovatiecentrum' voor versnellen e-commerce en omnichannel verkopen
bezig met laden...
Mango gaat nieuwe kantoren openen in 22@ Barcelona, ook wel 'het District van Vernieuwing'. Het bedrijf zet een 'digitaal innovatiecentrum' op 'om de ambiteuze e-commerce doelstellingen te realiseren en omnichannel projecten voor komende jaren op te zetten', zo is in het persbericht van het Spaanse modebedrijf te lezen.
De verwachting van het bedrijf is dat deze kantoren begin 2019 open gaan. Een deel van het hoofdkantoor personeel zal naar de nieuwe kantoren verhuizen. Mango wil in twee jaar tijd het team verder laten groeien naar honderd medewerkers. Het bedrijf is daravoor op zoek naar IT ontwikkelaars, SEO experts en andere tech-professionals. De teams in het innovatiecentrum zullen nauw samenwerken met de andere teams, werkzaam op Mango's hoofdkantoor in Palau-solità i Plegamans, aldus het bedrijf.
Mango verkoopt online in 83 landen. In 2017 steeg de online omzet met 15,4 procent gestegen naar 339,2 miljoen euro. Het bedrijf verwacht dat de online verkopen in 2019 goed zullen zijn voor 20 procent van de omzet, 'een doel dat was gesteld voor eind 2020', aldus het persbericht.
In totaal bezochten bijna 400 miljoen mensen in 2017 de website van Mango. Dit is een stijging van zo’n 16 procent ten opzichte van een jaar eerder, toen Mango 54 miljoen mensen minder naar de online pagina wist te trekken. Het aandeel unieke bezoekers steeg met 12,5 procent naar 150 miljoen.