Mannenmodemerk Twinlife maakt doorstart
bezig met laden...
Het Nederlandse mannenmodemerk Twinlife, onderdeel van het bedrijf New Kids Fashion BV dat eerder deze maand failliet werd verklaard, maakt een doorstart. Dat heeft het merk laten weten in een persbericht. Roel Vermeulen van Scotch & Soda en de al met Twinlife verweven partijen Dirk de Broekert en investeringsfonds Tinseltown Investments gaan verder met het merk.
Naast aandeelhouder zal Vermeulen ook de nieuwe algemeen directeur van Twinlife worden. Hij heeft naar eigen zeggen vertrouwen in de toekomst van het modemerk. “Ik zie een gemotiveerd jong Twinlife team, dat de laatste twee seizoenen al haar vruchten plukt van de vernieuwde collecties en de nauwere samenwerking met klanten. Belangrijk is nu dat wij het vertrouwen kunnen waarmaken dat onze klanten en consumenten al meer dan twintig jaar in ons hebben,” stelt hij.
Ondanks het faillissement bleef Twinlife de afgelopen weken volledig operationeel. Hoewel het label onder druk stond door het faillissement van V&D, liet het het laatste jaar weer groei zien. “Dit vormt een goede basis om een succesvolle doorstart te bewerkstelligen,” zo luidt het persbericht. De focus ligt volgens Vermeulen, die voorheen als international sales manager bij Scotch & Soda werkte, nu vooral van de positionering van Twinlife in binnen- en buitenland. Het merk zal aanwezig zijn op de beurzen Panorama in Berlijn en de Modefabriek in Amsterdam.
Begin deze maand werden de twee kinderkledingmerken Jottum en Cakewalk van New Kids Fashion BV failliet verklaard. Twinlife werd ook door het faillissement getroffen.
Mannenmodemerk Twinlife werd in 1996 opgericht. Naast herenmode, die casual maar toch sportief is, biedt het label ook de jongere Twinlife Boys collectie. Twinlife is met zo’n 1.500 verkooppunten actief in Europa. Naast Nederland heeft het merk shop in shops in België, Duitsland, Italië, Spanje, Portugal, Griekenland, Hongarije, Oekraïne en Tsjechië.
Beeld: Twinlife Facebook