• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Moschino-moederbedrijf ziet omzet dalen terwijl merk herpositioneert

Moschino-moederbedrijf ziet omzet dalen terwijl merk herpositioneert

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Moschino herfst/winter 2024 Credits: Moschino herfst/winter 2024

Italiaanse modegroep Aeffe Spa heeft in het eerste kwartaal de omzet verder zien teruglopen en het verlies zien toenemen. Het bedrijf is het moederbedrijf van merken Moschino, Alberta Ferretti, Philosophy di Lorenzo Serafini en Pollini.

De omzet liep in vergelijking met vorig boekjaar terug van 93,2 miljoen naar 80,2 miljoen euro. Het betekent een omzetdaling van 14 procent bij huidige wisselkoersen, zo meldt Aeffe Spa in een financieel statement. De groep schrijft dat de daling te maken heeft met de wereldwijde afkoeling van de wholesale markt, maar ook de transformatie van de groep plus de herpositionering van modehuis Moschino. Moschino toonde recent voor het eerst een collectie ontworpen door nieuwe creatief directeur Adrian Appiolaza.

Het nettoverlies groeide van 0,2 miljoen euro naar 5,6 miljoen euro.

Aeffe SpA
Moschino