• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Netto inkomen Adidas krijgt boost van 32 procent in 2017

Netto inkomen Adidas krijgt boost van 32 procent in 2017

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Na het eerste halfjaar stelde Adidas AG de verwachting naar boven bij naar een omzetgroei van 17 en 19 procent. Uit de gerapporteerde jaarcijfers blijkt dat de Duitse gigant met een omzettoename van 16 procent dit net niet haalt. Het bedrijf behaalde een omzet van 21,2 miljard euro.

“2017 was een sterk jaar - financieel en operationeel. We hebben goede vooruitgang geboekt betreft het behalen van onze missie om het beste sport bedrijf ter wereld te zijn,” aldus Kasper Rorsted, CEO van Adidas in het jaarrapport. “Onze strategische groeigebieden - Noord-Amerika, China en de digitale commercie - zijn de grootste stuwers van onze resultaten.” Naast een omzetgroei van 16 procent, rapporteert het bedrijf een netto inkomen van 1,43 miljard euro dankzij een stijging van 32 procent.

Adidas ziet omzet met 16 procent toenemen

Adidas, een van de merken uit het portfolio van de groep, zag een groei van 18 procent in de omzet. Dit wijst het bedrijf toe aan de toename van verkoop in de ‘running’ categorie en bij Adidas Originals en Adidas Neo. Reebok rapporteerde een omzetgroei van 4 procent. Ook daar deed de ‘running’ categorie het goed naast de ‘classics’.

In de regio West-Europa zag Adidas AG de omzet toenemen met 13 procent. Groot China en Noord-Amerika zagen echter de meeste groei met toenames van 29 en 27 procent het afgelopen jaar. Latijns-Amerika noteerde een groei van 12 procent, Japan en het Midden-Oosten beiden 10 procent. De enige regio waar Adidas de omzet af zag nemen was in Rusland en de CIS-landen, hier daalde de verkoop met 13 procent.

Het huidige boekjaar verwacht Adidas AG een omzetgroei rond de 10 procent. “2018 is een belangrijke mijlpaal op de weg naar het bereiken van onze lange termijn doelen voor 2020,” aldus Rorsted in het jaarrapport. “We verwachten groei van kwaliteit, met meer dan proportionele verbeteringen. Dit zal een nog sterkere toename van winstgevendheid mogelijk maken tegen 2020 en maakt het voor ons mogelijk om ons doel voor de lange termijn te verhogen.”

Beeld: Adidas Facebook

Adidas
Adidas AG
MULTIMEDIA
Reebok