Adidas AG heeft een goede start van het nieuwe financiële jaar gehad, zo meldt het bedrijf in het verslag van de kwartaalcijfers. Het bedrijf zag het netto inkomen toenemen met 17 procent tot 542 miljoen euro het afgelopen kwartaal.

“Onze kwalitatieve top-line groei werd gedreven door de strategische focus op Noord-Amerika, China en e-commerce,” aldus Kasper Rorsted, CEO van Adidas AG. In Noord-Amerika rapporteerde de groep een groei van 21 procent en China stuwde de omzet van de gehele Asia-Pacific regio met 26 procent. In West-Europa zag de groep een toename van 5 procent. In ‘opkomende markten’ en Rusland/CIS zag Adidas AG de omzet als enige afnemen met 5 en 16 procent.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

Over alle regio’s zag de groep de omzet toenemen met 10 procent bij gelijke wisselkoersen. Het bedrijf behaalde een omzet van 5,5 miljard euro in het eerste kwartaal. Bij het merk adidas zag Adidas AG een omzetgroei van 11 procent, mede dankzij de sterke toename in de segmenten ‘running’, ‘football’, ‘training’ en Adidas Originals. Bij Reebok nam de omzet juist af met 3 procent vanwege de daling in verkoop in de ‘training’ en ‘running’ segmenten. E-commerce zag een groei van 27 procent en wordt daardoor door Adidas AG bestempeld als het snelstgroeiende kanaal.

Adidas AG meldt eveneens in het verslag dat de resultaten van het eerste kwartaal de verwachting voor het gehele boekjaar bevestigen. Het bedrijf verwacht over het gehele jaar een omzetgroei te zien van 10 procent bij gelijke wisselkoersen.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN