Nettoverlies J.Crew blijft toenemen in H1
bezig met laden...
Het blijven moeilijke tijden voor J.Crew Croup. Dat blijkt uit de cijfers van afgelopen half jaar. Het nettoverlies is inmiddels opgelopen tot een bedrag van 143,9 miljoen dollar (121,9 miljoen euro).
De omzet bij J.Crew, een van de twee merken van de groep, blijft dalen. Het eerste halfjaar behaalde het merk een omzet van 871.6 miljoen dollar door een daling van 9 procent. Madewell, het tweede merk van de groep, zag juist een stijging van 18 procent tot een bedrag van 177.8 miljoen dollar aan omzet.
Kersverse CEO Jim Brett in een statement: “Sinds ik in juli me bij J.Crew heb aangesloten, heb ik een beter begrip gekregen over hoe deze iconische Amerikaanse merken een belangrijkere rol in onze levens kunnen gaan spelen. Ik ben optimistisch over de kansen die we hebben. Het team heeft vooruitgang geboekt met ons transformatieplan gedurende het tweede kwartaal, benadrukt door de de groei van ons marge en de gereduceerde kosten waardoor onze EBITDA is gegroeid.”
Het bedrijf heeft de afgelopen tijd meerdere veranderingen gezien. Zo stapte begin dit jaar Jenna Lyons na 26 jaar op bij het merk en volgde niet veel later CEO Mickey Drexler na 14 jaar trouwe dienst. Ook werden 250 werknemers ontslagen.
J.Crew heeft eveneens een nieuwe CFO aangesteld. Vincent Zanna was al sinds 2016 werkzaam bij J.Crew op de financiële afdeling, maar heeft nu promotie gemaakt tot chief financial officer.
Beeld: J.Crew