Jenna Lyons stapt na 26 jaar op bij J.Crew
bezig met laden...
Jenna Lyons stapt na 26 jaar op bij modemerk J.Crew. Het merk meldt in een bericht dat Lyons haar huidige functies van president en uitvoerend creatief directeur neerlegt. Ze blijft wel aan als creatief adviseur tot het einde van haar contract in december dit jaar.
Lyons bracht een nieuwe look voor J.Crew´s klassieke kleding door een creatieve twist toe te voegen. Haar positie als hoofd van ontwerp wordt per direct overgenomen door Somsack Sikhounmuong. Hij was hiervoor hoofd van ontwerp voor vrouwenkleding bij J.Crew. De andere taken van Lyons worden verdeeld over de huidige werknemers benadrukt het merk, “ze wordt op geen enkele manier vervangen”.
CEO van J Crew Millard Drexler: “Het is een plezier geweest om met Jenna samen te werken als mijn vertrouwde partner voor de afgelopen 14 jaar. Ze heeft significante toevoegingen gedaan aan J.Crew en een extreem getalenteerd team opgebouwd. J.Crew is gefocust op het doorvoeren van de huidige groei terwijl we onze strategische initiatieven uitvoeren en het bedrijf op de lange termijn een sterke positie geven. We hebben belangrijke stappen genomen om onze prestaties te verbeteren en zijn zeker dat het team deze plannen verder zal ontwikkelen.”
Over de volgende stap in de carrière van Lyons wordt nog niks losgelaten. In een statement vertelt ze het team van J.Crew wel te blijven ondersteunen: “Ik had nooit kunnen dromen met zo’n geweldig team samen te werken bij zo’n fantastisch merk en naast Mickey - een van de grootste visionairs uit de retail. Ik verheug me op het volgende hoofdstuk voor J.Crew samen met de kansen die vrijkomen voor andere creatieve leiders in het bedrijf. Omdat ik het gros van mijn leven heb doorgebracht bij J.Crew voel ik een enorme trots en liefde voor iedereen bij het bedrijf en ook voor onze loyale klanten. Ik zie er naar uit om het team te ondersteunen tijdens deze transitie.”
J.Crew is een internationaal merk dat kleding voor vrouwen, mannen en kinderen verkoopt. Al enkele jaren dalen de opbrengsten van het modemerk. Afgelopen fiscale jaar liep de verkoop 6.7 procent achteruit en het jaar daarvoor 8.2 procent. Het bedrijf heeft ook te lijden onder een opgebouwde schuld van 2 miljard dollar.
Beeld: J.Crew Website