Nike, Inc blijft doorgroeien in boekjaar 2019; noteert totale omzet van 34,3 miljard euro

Nike, Inc. rapporteert sterke resultaten voor het boekjaar 2019 en lijkt vooralsnog geen hinder te ondervinden van het handelsconflict tussen Amerika en China, waar het merendeel van zijn producten wordt geproduceerd. Het Amerikaanse sportmodebedrijf heeft middels een persbericht bekendgemaakt dat de omzet in het vierde kwartaal van het boekjaar 2019 4 procent steeg tot 10,2 miljard dollar (omgerekend 8,9 miljard dollar). Over het gehele boekjaar noteerde Nike, Inc een omzetstijging van 7 procent tot 39,1 miljard dollar (34,3 miljard euro).

"Onze innovatieve onderscheidendheid en digitale voorsprong hebben geleid tot versnelde groei in ons volledige portfolio. Tegelijkertijd gaat ons merk diepere relaties aan met consumenten overal ter wereld”, verklaart Mark Parker, voorzitter en CEO van Nike in het bericht de aanhoudende groei van het bedrijf.

Omzetstijging Nike en Converse Q4 2019

De omzet van het sportmerk Nike vertegenwoordigt het overgrote deel van de omzet van het moederbedrijf Nike, Inc. In het vierde kwartaal van het boekjaar 2019 noteerde Nike een omzetstijging van 10 procent tot 9,7 miljard dollar (8,5 miljard euro), aangedreven door de groei in Nike Direct, de groothandel en belangrijke categorieën zoals sportkleding, basketbal en schoenen.

Converse noteerde in het vierde kwartaal een totaalomzet van 491 miljoen dollar (431 miljoen euro). Volgens het rapport wordt deze omzet gestuwd door de tweecijferige groei in Azië en digitaal. Deze groei compenseert naar eigen zeggen de omzetdaling in de Amerikaanse en Europese markt.

De omzet van het merk Nike groeide in het boekjaar 2019 11 procent tot 37,2 miljard dollar (32,6 miljard euro). De opbrengsten voor Converse bedroegen 1,9 miljard dollar (1,6 miljard euro), een stijging van 3 procent op een valuta-neutrale basis.

Beeld: Nike Facebook

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN