Omzet Boohoo stijgt met 55 procent in laatste maanden 2016
bezig met laden...
De Britse mode e-tailer Boohoo.com heeft haar verwachtingen voor het lopende boekjaar naar boven bijgesteld na flinke omzetstijgingen aan het einde van 2016. In de vier laatste maanden tot aan 31 december steeg de omzet van de webwinkel met 55 procent, of 52 procent bij constante wisselkoersen.
In thuisland Groot-Brittannië zag Boohoo haar omzet met 31 procent toenemen, terwijl deze in de rest van Europa met 63 procent, of 54 procent bij constante wisselkoersen, steeg. In de Verenigde Staten groeide de omzet met 230 procent en in de rest van de wereld met 66 procent. Volgens het bedrijf was de groei het gevolg van zowel de lancering van kinderkleding als het feit dat er 5,1 miljoen actieve klanten waren, een stijging van 31 procent ten opzichte van vorig jaar.
“De activiteiten tot aan 31 december waren sterk in alle regio’s. De website in de Verenigde Staten verhuisde in oktober naar een nieuw platform en de mobiele apps blijven in Groot-Brittannië en internationaal in populariteit groeien,” aldus Boohoo-CEO’s Mahmud Kamani en Carol Kane.
De mode e-tailer verwacht nu voor het huidige boekjaar, dat loopt tot 28 februari, uit te komen op een omzetstijging van tussen de 43 en 45 procent. Dat ten opzichte van de eerdere voorspelling van tussen de 38 en 42 procent. Wanneer de omzet van webshop PrettyLittleThing, waar Boohoo onlangs een meerderheidsbelang in nam, wordt meegerekend, zou de omzetstijging volgens Kamani en Kane uit kunnen komen tussen de 46 en 48 procent, met een EBITDA-marge van tussen de 11 en 12 procent.
Beeld: Boohoo.com Facebook