In de eerste negen maanden van het huidige boekjaar is de omzet en de winst blijven dalen bij Gerry Weber International AG, zo blijkt uit de gerapporteerde cijfers. Eerder dit jaar kondigde het bedrijf na een teleurstellend eerste halfjaar aan het business model te veranderen. Deze verandering heeft ook effect gehad op de resultaten van het derde kwartaal, die al onder druk stonden vanwege het ongewoonlijke warme weer en winkelsluitingen in het kader van het Fit4Growth plan van het bedrijf.

Omzet daalde in de eerste negen maanden met 7,3 procent naar 575,1 miljoen euro. Het EBITDA kwam neer op 31 miljoen in vergelijking met 36,1 miljoen in de eerste negen maanden van het vorige boekjaar.

“De niet bevredigende ontwikkeling van de omzet versterkt onze vastberadenheid om ons businessmodel aan te passen en onze transformatie verder te brengen,” aldus Ralf Weber, CEO van Gerry Weber International AG, in het verslag. “We hebben al significante stappen gemaakt, maar het zal tijd kosten voordat onze initiatieven resultaten zullen leveren. Op dit moment veranderen we onze manier van denken en werken fundamenteel. We willen sneller, flexibeler en moderner worden met een complete focus op onze klanten.”

In het derde kwartaal van de omzet van de groep af met 11,4 procent. Vooral het merk Hallhuber had last van het warme weer. Waar het merk in de eerste zes maanden nog kon genieten van een positief momentum met een omzetstijging van 12,2 procent, zag Hallhuber in het derde kwartaal de omzet dalen met 8,1 procent.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN