Het afgelopen boekjaar heeft Gap Inc weer de omzet zien toenemen, zo blijkt uit het jaarrapport. Na jaren van dalende omzet, zag het bedrijf een omzetgroei van 3 procent.

“Onze sterke verkoop en de groei van ons marge tijdens het kritieke feestdagen seizoen bevestigd onze gebalanceerde groeistrategie,” aldus Art Peck, CEO van Gap Inc in het jaarrapport. Netto verkoop kwam uit op 15,9 miljard dollar (12,9 miljard euro). Netto inkomen bedroeg 576 miljoen dollar (469 miljoen euro).

In het portfolio van Gap Inc bevinden zich de merken Banana Republic, Gap en Old Navy. Gap zag nog steeds een daling, maar deze nam wel af. Het afgelopen jaar noteerde het merk namelijk een afname van 1 procent ten opzichte van een daling van 3 procent in het voorgaande jaar. Old Navy was het merk dat groei rapporteerde in het portfolio, plus 6 procent. Banana Republic zag de omzet dalen met 2 procent. Ook hier was de daling minder groot dan het voorgaande jaar.

“Onze visie voor 2018 laat ons vertrouwen zien in onze strategie en een belangrijke stap voorwaarts in onze inkomsten voor het bedrijf,” aldus CEO Art Peck in een statement. CFO Teri List-Stroll: “We positioneren het bedrijf voor groei op de lange termijn.”