• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Omzet Urban Outfitters, Inc. stijgt licht - aandeelprijs met 10 procent

Omzet Urban Outfitters, Inc. stijgt licht - aandeelprijs met 10 procent

Door Caitlyn Terra

20 nov. 2019

Business

Urban Outfitters, Inc. heeft in het derde kwartaal een omzet van 987 miljoen dollar (892,5 miljoen euro) behaald. Dit deed het bedrijf dankzij een stijging van 1,4 procent in vergelijking met het derde kwartaal van het voorgaande jaar. De omzet voldeed niet aan de verwachting van analisten waardoor de aandeelprijs met 10 procent daalde.

Tijdens de eerste negen maanden van het huidige boekjaar liep de omzet juist heel licht terug. De omzet daalde van 2,821 miljard dollar naar 2,814 miljard dollar (2,55 miljard euro en 2,54 miljard euro). Urban Outfitters, Inc. heeft inmiddels de merken Urban Outfitters, Anthropologie, Bhldn, Free People, Terrain en Nuuly in het portfolio. Het netto inkomen daalde zowel in het derde kwartaal als in de eerste negen maanden van het boekjaar. Tijdens het derde kwartaal kwam het inkomen neer op 55 miljoen dollar tegenover 77 miljoen dollar vorig jaar (49 miljoen tegenover 69,5 miljoen euro). Aan het einde van de eerste negen maanden stond het netto inkomen op 148 miljoen dollar, terwijl het vorig jaar op 211 miljoen dollar (133,7 miljoen euro en vorig jaar op 190,7 miljoen euro).

Anthropologie, dat net zijn intrede heeft gedaan in Amsterdam, zag de omzet in het kwartaal met 4 procent groeien en Free People zag de meeste groei, namelijk 9 procent. Bij Urban Outfitters, het vlaggenschip van de modegroep, bleef de omzet gelijk aan hetzelfde kwartaal vorig jaar.

Beeld: Anthropologie