• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Omzet Zalando blijft stijgen, lanceert premium service Zalando Zet

Omzet Zalando blijft stijgen, lanceert premium service Zalando Zet

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Zalando heeft opnieuw een goed halfjaar achter de rug, meldt het bedrijf in een statement over de voorlopige cijfers. Naast de presentatie van de voorlopige cijfers, onthult de online gigant vandaag ook een nieuwe premium service, het membership programma Zalando Zet.

Zalando behaalde in het eerste half jaar een omzet tussen 2,071 en 2,089 miljard euro, aldus de voorlopige cijfers. De verkoop van de e-tailer steeg tussen de 21 en 22 procent. Het bedrijf verwacht een EBIT van 100 tot 106 miljoen euro.“We zijn erg tevreden met de resultaten van het eerste half jaar en blijven investeren om onze ambitieuze doelen voor het hele jaar te behalen,” aldus co-CEO Rubin Ritter. “In een snel groeiende online markt, blijven we het beter doen dan de rest van de markt en blijven we een groei leveren tussen de 20 en 25 procent.”

In het tweede kwartaal van 2017 behaalde de online gigant een omzet tussen de 1,091 en 1,109 miljoen dankzij een groei van 19 tot 21 procent. Het EBIT voor deze periode ligt tussen de 80 en 86 miljoen.

Zalando blijft inzetten op klantervaring met lancering membership programma

Een van de investeringen waar CEO Ritter op doelt, is de lancering van membership programma Zalando Zet. “Vanaf dag één hebben we op klantervaring gefocust,” aldus het persbericht. “Om het makkelijker te maken om online te winkelen, investeert Zalando constant in zijn klanten door nieuwe services te lanceren,” aldus David Schröder, senior vice president Convenience bij Zalando. Zalando Zet biedt premium services zoals een ophaalservice voor retouren binnen twee uur, eerste toegang tot de sale, snellere levering en contact met een stylist voor mode gerelateerde vragen.

”Zalando Zet is de volgende stap in onze strategie om consumenten te voorzien in een makkelijke shopping experience, op maat gemaakt op het gebied van mode,” aldus Schröder. Lisa Schöner, hoofd van Zalando Zet, voegt daar aan toe: “Zalando Zet voegt een persoonlijke ervaring toe omdat klanten bij Zalando terecht kunnen voor de laatste trends of als ze niet zeker weten hoe ze het shirt dat ze net hebben besteld moeten combineren met andere kledingstukken.”

De service wordt eerst uitgerold in vier Duitse steden; Berlijn, Frankfurt, Leipzig en Hannover. In deze fase is de service nog op uitnodiging, aldus het persbericht. De genodigden kunnen de service drie maanden lang gratis gebruiken. In de maanden die daarop volgen wordt een bedrag van 19 euro per maand gevraagd. De service wordt de komende tijd uitgerold in verschillende andere Duitse steden.

Zalando Zet is niet de eerste service waarmee Zalando de klantervaring wil verbeteren. De e-tailer lanceerde in 2015 al de curated shopping service Zalon, die inmiddels in Nederland en België te gebruiken is. Ook is de ophaalservice on demand al in heel Nederland beschikbaar. Begin dit jaar ging het bedrijf in België testen met levering via geolocatie, voor een snellere en betere levering.

Beeld: Zalando Newsroom

Zalando
Zalando Zet