Omzetdaling Pandora neemt af - merk herlanceert volgende week
bezig met laden...
Pandora A/S, dringt de omzetdaling terug in het tweede kwartaal, zo blijkt uit het kwartaalverslag. Waar de omzet in het eerste kwartaal van dit boekjaar nog met 10 procent terugliep, was de daling in het tweede kwartaal nog maar 7 procent. De dalingen werden verwacht door Pandora A/S vanwege de commerciële reset als onderdeel van het Programme Now, dat het Deense bedrijf heeft geïntroduceerd.
In het tweede kwartaal wist het bedrijf 200 miljoen Deense kroon (26,8 miljoen euro) te besparen. De kostenbesparing is allemaal onderdeel van Programme Now, het tweejarige transformatieplan van Pandora. Het plan heeft vier pijlers; het innoveren van betaalbare sieraden, flexibele productie, een gedigitaliseerde merkervaring en het winnen in omnichannel retail, aldus het plan destijds.
Op 29 augustus wordt Pandora geherlanceerd. Het merk gaat terug naar de basis van het bedrijf door in te spelen op ‘co-creatie, zelfexpressie en verzamelen’. Alle punten waar consumenten in aanraking komen met het merk worden vernieuwd en aangepast naar de nieuwe strategie. De winkels krijgen een nieuw winkelconcept dat gericht is op het ontdekken van de collectie.
Beeld: Pandora A/S newsroom