Ontdek de toekomst van retail en omnichannel op Lightspeed Connect19

Onder het mom ‘Connect the dots. Grow your business.’ organiseert Lightspeed voor de vijfde keer Connect: het grootste Omnichannel event van de Benelux.

Omnichannel is geen nieuwe term meer, maar de voordelen van omnichannel ondernemen worden vaak onderschat. Veel experts zien omnichannel als de toekomst van retail, maar wat houdt omnichannel in, en wat zijn de voordelen precies?

Wat is omnichannel?

Omnichannel is de volledige integratie van al je verkooppunten en kanalen. Zodra alle aspecten van je onderneming met elkaar verbonden zijn en synchroon aan elkaar lopen – dus ook je voorraadsysteem, CRM en e-mailmarketing – mag je jezelf een omnichannel ondernemer noemen. Aan deze totale integratie zitten verschillende voordelen:

Ontdek de toekomst van retail en omnichannel op Lightspeed Connect19

Betere aansluiting bij de huidige tijdsgeest

De reden dat ‘pure’ webshops en winkels het minder goed doen, is omdat de consument van tegenwoordig optimaal bediend wilt worden. Mensen kopen niet alleen meer online of offline, ze kopen daar waar het hen het beste uitkomt. Dit kan betekenen dat ze online bestellen en hun bestelling in de winkel laten bezorgen, of een product eerst in de winkel willen bekijken en het daarna online bestellen. Online winkelen wordt gezien als snel en makkelijk, maar in een fysieke winkel krijg je meer persoonlijke aandacht en kun je nog eventueel een kopje koffie drinken ook.

Omnichannel zorgt ervoor dat o.a. je voorraad en CRM online en offline synchroon lopen. Zo hoef je mensen online nooit teleur te stellen dat een product opeens toch out of stock is omdat je het laatste exemplaar eerder die dag in de winkel hebt verkocht, en kun je je in de fysieke winkel volledig focussen op het realiseren van een persoonlijke klantervaring.

Ontdek de toekomst van retail en omnichannel op Lightspeed Connect19

Optimaal inzicht in klantgedrag

Als je verschillende verkoopplatformen met elkaar integreert, kun je de data die je hieruit haalt combineren om een zo volledig mogelijk beeld te vormen van wie jouw klanten zijn en wat hun voorkeuren zijn. Webshops verzamelen iedere kruimel van iemands ‘klantreis’ - van achtergelaten winkelwagentjes tot de bestelgeschiedenis. Deze informatie helpt je medewerkers bij het aanbieden van een meer persoonlijke service in de fysieke winkel (zoals benoemd in punt 1). Daarnaast kun je de verzamelde data van zowel de webshop als uit de winkel gebruiken voor jouw eigen marketingdoeleinden.

Gepersonaliseerde marketing zorgt ervoor dat men zich meer aangesproken voelt, en sneller de neiging heeft om jouw zaak nog een keer te bezoeken. Het is dus niet alleen prettig voor de consument, maar ook voor jouw omzet!

Op 23 oktober spreken verschillende ondernemers op Lightspeed Connect over de toekomst van retail op het gebied van marketing, experience, technology en omnichannel. Wil je meer leren over hoe je jouw onderneming kunt laten groeien, of inspiratie opdoen en mede-ondernemers ontmoeten op de netwerkborrel? Bestel nu hier je tickets voor Connect19!

(Let op: er zijn nog maar een beperkt aantal tickets beschikbaar dus denk er niet te lang over na!)

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN