Opnieuw een goed jaar voor Ecco

Het Deense schoenenmerk Ecco heeft opnieuw een goed fiscaal jaar achter de rug. De omzet in 2015 bedroeg 1,3 miljard euro, een stijging van 7,4 procent ten opzichte van vorig jaar. Bovendien rapporteerde het bedrijf voor het zesde jaar op rij een winstgroei.

De nettowinst van Ecco kwam uit op een bedrag van 183 miljoen euro, een stijging van 4 procent ten opzichte van een jaar eerder. Het eigen vermogen steeg naar 579 miljoen euro en de investeringen groeiden met 18 procent naar 52 miljoen euro. Bovendien bedroeg de omzet buiten Europa voor het eerst meer dan de helft van de totale omzet van Ecco, waarmee het doel om een gebalanceerd wereldwijd portfolio te creëren naar eigen zeggen is behaald.

Ecco omzet 7,4 procent gestegen

”Het jaar 2015 stond voor Ecco in het teken van succesvolle, innovatieve collecties en investeringen in de toekomst. Deze resultaten zijn bereikt door de juiste uitvoering van onze strategieën door de organisatie, een voorwaarde voor onze continue groei in uitdagende markten wereldwijd,” zo zegt Dieter Kasprzak, CEO van Ecco, in een reactie op de jaarcijfers.

”Het resultaat is bevredigend en nog beter dan de 176 miljoen euro die we vorig jaar bereikten,” aldus financieel directeur Steen Borgholm. “Het is ons gelukt het gat te dichten dat ontstond door de tegenvallende verkopen in Europa. Dit hebben we bereikt door versnelde winkelopeningen, het lanceren van meer e-commerce sites en een nauwe samenwerking met onze groothandelspartners,” aldus Borgholm. In 2015 opende Ecco 174 nieuwe winkels, waarmee het totaal aantal filialen uitkomt op 3060, verdeeld over 88 landen. Daarnaast zijn er wereldwijd ruim 44.000 verkooppunten van Ecco. Afgelopen augustus kwam het schoenenmerk nog met een nieuw winkelconcept, waarbij alleen accessoires worden verkocht.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN