Ecco lanceert accessoirewinkels
bezig met laden...
Helsinki, Krakau, Londen, Shanghai en Bredebro kregen de primeur. Ecco opende daar de eerste winkels met een nieuw concept: alleen accessoires. In de tweede helft van het jaar rolt het Deense schoenenmerk de lederwarenwinkels verder uit.
Of de Benelux ook winkels van Ecco krijgt met enkel tassen en andere lederen accessoires, is nog niet bekend.
Ecco komt met nieuw winkelconcept
In de accessoirewinkels wil Ecco laten zien dat het niet alleen een schoenenmerk is, maar ook tassen en accessoires van leer ontwikkelt. Het winkelconcept is een combinatie van een licht interieur met houten details en leren elementen. De winkel beschikt over leren muren met een geometrisch, typisch Scandinavisch patroon en gebosseleerde leren gordijnen. In deze Scandinavische ogende omgeving komt de collectie lederwaren volgens Ecco ten volle tot haar recht.
"Met verrassende leren details willen we het lederverhaal van Ecco vanuit een andere invalshoek vertellen," zegt Tanja Hybschmann, project manager Branded Space bij Ecco in een persbericht. "We willen klanten uitnodigen om het interieur aan te raken en te voelen, en een tastbare verbinding te maken met onze producten en ons ontwerp- en productieconcept."
In de winkel wil Ecco ook laten zien dat het merk zijn eigen leer produceert en eigen lederwaren ontwikkelt. Het bedrijf heeft eigen leerlooierijen. Zo kan het bedrijf doelbewust van begin tot eind aan de producten werken. Het ontwerpproces van Ecco begint altijd met leer.
Ecco rolt accessoirewinkels verder uit in 2015
Ecco is een typisch Scandinavisch merk dat functie belangrijker vindt dan versieringen. De stijl is gebaseerd op textuur, vormen en kleuren, wat de ontwerpen eenvoudig en minimalistisch maakt.
Het afgelopen jaar was succesvol voor Ecco. Het Deense schoenenmerk sprak zelfs van een 'recordomzet en -winst' in 2014. De brutowinst groeide van 165 miljoen euro tot 176 miljoen euro, een stijging van 6,6 procent. De nettowinst nam ook toe, met 7,6 procent van 106 miljoen euro tot 114 miljoen euro. De netto-omzet steeg van 1,1 miljard tot 1,2 miljard euro.