Artikelen door Yasmine Esser
Ondernemen in crisistijd: modelabels Aaiko en Yaya
Terwijl retailers nieuwe manieren bedachten om collecties aan de consument te kunnen verkopen - van private shopping tot verkoop via Instagram - zaten modemerken met de handen in het haar of ze überhaupt wel collecties hadden om uit te leveren. Want producties liepen vertragingen op en het transport naar Nederland ging moeizaam. Pauline...
Businessbezig met laden...
Denim voor dummies deel 2: alles over wassingen en finishing
Wie jeans verkoopt, inkoopt of marketingmanager is voor een denimlabel, kan maar beter wat kennis hebben over de stof. Maar er zijn zóveel termen, wat betekenen ze eigenlijk? Bluffen is niet meer nodig, want wij leggen je de basisbegrippen van denim uit. In Denim voor dummies’ deel 1 kon je al alles lezen over: selvedge jeans, Japanse denim,...
Modebezig met laden...
Spijkerbroeken verkopen doe je zo: vijf tips voor wie in de winkel staat
Je hebt mensen die in een winkel kleding verkopen en je hebt de échte verkopers. De mensen met een passie voor het vak die consumenten willen helpen om een kledingstuk te vinden waar ze blijer, mooier en gelukkiger van worden. En dan heb je nog jeansverkopers, want het aan de man brengen van spijkerbroeken is weer een vak apart. Denim is een...
Modebezig met laden...
AFW Talk: 3 vrouwen met een eigen bedrijf over vrouwelijk ondernemerschap
Danielle Cathari, Ilse Cornelissens en Monique de Randamie zijn alle drie succesvolle mode-ondernemers. En toevallig vrouw. Maar dat zou volgens hen niet uit moeten maken. Sterker nog, bij de AFW Industry Talks, blijkt dat ze liever niet beoordeeld worden op hun ‘vrouw zijn’. Hoewel uit gegevens van PriceWaterhouseCoopers blijkt dat de...
Mode|TALK bezig met laden...
De ster van de winkel: drie modeverkopers over de passie voor hun vak
Zonder goed verkooppersoneel zijn fysieke winkels nergens. Maar wie zijn die sterverkopers waarvoor consumenten speciaal naar een winkel gaan? En waar komt de passie voor het vak vandaan? FashionUnited belt met drie verkopers en vraagt naar hun bijzonderste ervaringen op de vloer en passie voor het vak. Mariska Bezemer, werkt 2,5 jaar als...
Retail|INTERVIEW bezig met laden...
Waarom er anno 2019 grote mogelijkheden zijn voor plus size-modemerken
Nu ‘zelfs’ Dolce & Gabbana plus size-mode verkoopt en body positivity online overal is, lijkt het taboe op grote maten verdwenen. Sterker nog, plus size is een gat in de markt. Dat is ook de tendens op modebeurs WFC Big Brands, voor merken met grotere maten, in het World Fashion Centre. Al zijn er ook uitdagingen voor de markt. Officiële cijfers...
Mode|ACHTERGROND bezig met laden...
'Retailers willen wel technologie in de winkel, als je ze eerst een duwtje geeft'
Virtual reality, een spy-bril of NFC-tags. Als retailer ontkom je tegenwoordig bijna niet meer aan technologie in de winkel. Maar detaillisten en winkelmedewerkers moeten nog wel een beetje gepusht worden voor ze al die snufjes daadwerkelijk willen gebruiken. Dat blijkt uit onderzoek van studenten van TMO Fashion Business School, in het kader...
Retail|REPORTAGE bezig met laden...
Er trouwen minder mensen: zó blijven bruidsmodewinkels toch succesvol
Het sprookje met de witte jurk, het bruidsboeket en de mierzoete taart, is steeds minder in trek. En áls koppels trouwen, kunnen ze hun slag slaan bij retailers als C&A, H&M en Topshop, of bij (voordelige) webshops. Toch is het allesbehalve een barre tijd voor bruidsmodewinkeliers. Sterker nog, het gaat ondernemers in bruidsmode voor de wind,...
Mode|ACHTERGROND bezig met laden...
Oud-werknemer American Apparel over waarom hij Dov Charney terug wil
Jan Willem Hubner begon in de Amsterdamse winkel en werkte vervolgens bijna tien jaar op het hoofdkantoor van American Apparel als directeur visual merchandising & store standards. Bijna, want hij werd in april ontslagen, zonder reden, zegt hij. Aan FashionUnited vertelt hij waarom hij vecht voor de terugkeer van oud-CEO en oprichter Dov...
Modebezig met laden...
Münster krijgt eerste Duitse winkel Claudia Sträter
Er is nog weinig van te zien, dat in het pand binnenkort de allereerste winkel van Claudia Sträter in Duitsland zal openen. De ramen zijn afgeplakt met zwart folie, maar binnen vindt de transformatie plaats. Een webshop voor de Duitse markt komt er ook aan. Formulemanager Esther van Eijk: "We geloven heel erg in een clicks & bricks strategie."...
Retailbezig met laden...