Partnerschap Condé Nast en Farfetch betekent einde voor Style.com
bezig met laden...
Uitgever Condé Nast heeft vanochtend bevestigd dat Style.com per direct gesloten is. Al langer werd gezegd dat het e-commerce platform haar digitale deuren zou sluiten. Style.com was het verlengstuk van Condé Nast om de inhoud van de (online) tijdschriften shopable te maken.
Condé Nast heeft echter een deal getekend met Farfetch. Dankzij dit partnerschap wordt de technologie en e-commerce van Farfetch verbonden aan het portfolio van de uitgeverij. Content met een verwijzing naar bepaalde luxe merken worden gelinkt dankzij Farfetch aan de boetiek van dit merk waardoor lezers een item direct kunnen kopen. Het partnerschap is in eerste instantie alleen met de Amerikaanse Vogue en GQ. Wanneer dit als succesvol wordt bestempeld kan het uitgebreid worden naar het gehele wereldwijde portfolio .
Als onderdeel van de deel neemt CEO van Condé Nast Jonathan Newhouse plaats in het bestuur van Farfetch. Naast het linken van de content van de uitgeverij aan de items bij Farfetch willen de twee bedrijven ook nieuwe manieren van winkelen en andere winkelervaringen tot stand brengen. Op welke manier ze dit willen doen, is nog niet bekend.
Het platform werd ooit opgericht als nieuwsplatform maar werd al snel omgebouwd tot een webshop die content van tijdschriften zoals Vogue en GQ combineerde.Vorig jaar werd Style.com nog vernieuwd, maar ook dat leek geen succes te zijn. Wie zoekt naar Style.com wordt meteen doorverwezen naar de website van Farfetch en krijgt een melding over de verwijzing.