PVH blijft boven verwachting presteren dankzij Tommy Hilfiger en Calvin Klein

PVH Corp, moederbedrijf van Tommy Hilfiger en Calvin Klein, stelt opnieuw de verwachting voor het gehele boekjaar naar boven bij, zo blijkt uit de gerapporteerde cijfers van het eerste halfjaar. In het tweede kwartaal werd opnieuw de verwachte groei overschreden. De groep rapporteert al enkele jaren consequent betere resultaten dan verwacht.

PVH realiseert in eerste halfjaar 2018 een omzetgroei van 15 procent

In het eerste halfjaar van 2018 zag het bedrijf de omzet toenemen met 15 procent naar een bedrag van 4,6 miljard dollar (3,9 miljard euro). De toename was te danken aan een omzetstijging van 18 procent bij zowel Tommy Hilfiger als Calvin Klein. Tommy Hilfiger realiseerde een omzet van 2 miljard dollar (1,7 miljard euro) en Calvin Klein zag de omzet toenemen tot een bedrag van 1,8 miljard dollar (1,5 miljard euro). Het PVH segment Heritage Brands zag de omzet licht stijgen met 1 procent naar een bedrag van 788 miljoen dollar (673 miljoen euro) in de eerste zes maanden van het huidige boekjaar.

PVH verhoogt opnieuw verwachting voor gehele boekjaar

“De resultaten van het tweede kwartaal die beter zijn dan verwacht onderstrepen nogmaals het momentum van onze wereldwijde designermerken, Calvin Klein en Tommy Hilfiger, de kracht van onze zaken en ons business model,” aldus Emanuel Chirico, CEO van PVH Corp in het verslag. “We verhogen onze verwachting voor de omzet en de winst voor het gehele boekjaar, terwijl we voorzichtig zijn met onze planning voor de tweede helft van het jaar. We ervaren een toenemende vluchtigheid op macro-economisch en geopolitiek gebied wereldwijd,” aldus de CEO.

PVH verwacht dat in het huidige boekjaar de omzet toeneemt met 7 procent in vergelijking met 2017.

Beeld: PVH Corp website