Resultaten PVH Corp beter dan verwacht
bezig met laden...
Tommy Hilfiger en Calvin Klein blijven de stuwende kracht van PVH Corp, zo blijkt uit de kwartaalcijfers. De omzet kwam met een groei van 16 procent hoger uit dan in eerste instantie verwacht. Dankzij de positieve start van het jaar, stelt het bedrijf dan ook de verwachting voor het gehele boekjaar bij naar boven.
Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.
In totaal behaalde groep een omzet van 2,3 miljard dollar (1,9 miljard euro). Het grootste merk op het gebied van omzet bleek Tommy Hilfiger, met een bedrag van 1 miljard (853 miljoen euro). Het merk zag een groei van 21 procent in het eerste kwartaal, vooral internationaal deed het merk het goed met een omzetgroei van 25 procent. Calvin Klein bevindt zich niet ver achter Tommy Hilfiger als gekeken wordt naar de omzetten. Het merk zag de omzet toenemen met 18 procent naar een bedrag van 890 miljoen dollar (759 miljoen euro). Ook bij Calvin Klein zag de internationale omzet de meeste groei, 25 procent. De categorie ‘heritage brands’ droeg 409 miljoen dollar bij aan de totale omzet dankzij een toename van 5 procent in het eerste kwartaal.
Het netto inkomen van de groep kwam in het eerste kwartaal neer op 178,9 miljoen dollar (151 miljoen euro) in vergelijking met een netto inkomen van 70,1 miljoen dollar (59 miljoen euro) in het eerste kwartaal van vorig jaar. CEO Emanuel Chirico van PVH Corp is in het kwartaalverslag dan ook positief over de rest van het boekjaar. “We zijn blij dat we onze richtlijnen voor het gehele jaar kunnen verhogen ondanks de moeilijkheden in de macro-economie en geopolitieke omgevingen die een effect hebben op een lager voordeel van de wisselkoersen dan waar we op gerekend hadden voor het gehele jaar.” Gedurende het boekjaar 2018 verwacht het bedrijf een omzettoename van 6 procent in vergelijking met de resultaten van 2017.
Beeld: PVH Corp website