Regenjas zorgt voor goed derde kwartaal Burberry
bezig met laden...
Christopher Bailey, CEO en creatief directeur van Burberry, is positief over de resultaten van het Britse modehuis in het derde kwartaal van het lopende boekjaar. "We zijn blij met deze sterke resultaten in een belangrijke periode. Al onze teams hebben onvermoeibaar gewerkt om de beste kwaliteit te leveren aan onze klanten."
De omzet in eigen winkels steeg met 15 procent naar 604 miljoen pond (779,9 miljoen euro). De totale, vergelijkbare omzet steeg in het derde kwartaal met 8 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2013. Vooral in de Verenigde Staten, Europa en het Midden-Oosten ging het Burberry voorspoedig. In Azië nam de omzet minder sterk toe.
Volgens Bailey waren de herlancering van de regenjas en kasjmier sjaals een slimme zet. Ook poncho's deden het volgens de CEO en ontwerper bijzonder goed.
Het Britse modehuis verwacht in het gehele boekjaar een omzetgroei van retailverkopen te kunnen rapporteren van 5 procent.