Retailomzet Burberry groeit 3 procent in H2
bezig met laden...
In het laatste halfjaar behaalde Burberry een retailomzet van 1,2 miljard pond (1,4 miljard euro) dankzij een groei van drie procent. De totale omzet kwam dankzij een daling van 1 procent neer op 1,6 miljard dollar (1,5 miljard euro).
”In een onzekere omgeving, blijven we actie ondernemen om het merk te versterken en Burberry in positie te brengen voor groei. De outperformance van de mode en de sterke reactie van klanten op nieuwe producten onderstrepen het nieuwe momentum. Ik ben verheugd dat Marco en Julie bij ons zijn aangesloten,” aldus Christopher Bailey, CEO van Burberry, in een statement. Julie Brown werd vorig jaar juli benoemd als nieuwe CFO en Marco Gobetti neemt de rol van Bailey als CEO over.
Verkoop in het vasteland van Europa is in H2 volgens het bedrijf gegroeid, met een exceptionele toename in Groot-Britannië. De precieze cijfers worden niet onthuld. Het Midden-Oosten blijft een uitdagende markt voor het merk en in Amerika gingen de cijfers onderuit. Daartegenover staat de markt in China en Hong Kong die goed presteerde.
Verkoop via groothandel daalde met 13 procent tijdens H2, zoals verwacht werd door het bedrijf. Dit werd veroorzaakt door het terugbrengen van beauty-producten.
Burberry meldt nog bezig te zijn met herstructureren. Ze lopen met deze veranderingen op schema en verwachten een kostenbesparing van 20 miljoen pond in 2017 tot een jaarlijkse besparing van 100 miljoen in 2019.
Beeld: Burberry Website