• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Rosada Fashion Outlet boekt 27 procent omzetstijging

Rosada Fashion Outlet boekt 27 procent omzetstijging

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

In het eerste half jaar is de omzet van Rosada Fashion Outlet met 27 procent gestegen. Ook de uitbreiding van het outletcentrum, dat in mei is opgeleverd, stuwt de omzet. Dat heeft Rosada Fashion Outlet in een persbericht laten weten.

“In 2015 steeg onze omzet ook al – met 12 procent ten opzichte van het jaar ervoor – maar over de eerste helft van dit jaar zien wij al een omzetstijging van 27 procent,” zegt Francois Peeters, center manager van Rosada. En dankzij de uitbreiding gaat het nog beter, stelt hij. “Sinds onze uitbreiding in mei is de omzetplus zelfs 64 procent.” Verder inzage in de cijfers geeft hij niet.

De uitbreiding is in medio mei opgeleverd en biedt 8.000 vierkante meter extra, dat verdeeld is over 45 nieuwe winkelpanden. Sindsdien is Rosada 1,5 keer zo groot met een totale oppervlakte van 23.000 vierkante meter. Peeters: “Dankzij deze expansie bieden we een nog breder winkelaanbod en richten we ons op een groter marktgebied.” Tevens is er flink geïnvesteerd in de inrichting van het gebied, evenals de parkeervoorzieningen.

In het nieuwe gebied kwamen door de uitbreiding veel nieuwe merken bij, zoals Guess, Adidas, Calvin Klein, Vingino, Gentiluomo en Chasin. Een aantal merken komt later in het jaar in de nieuwe winkels.

Beeld: Rosada Fashion Outlet

rosada fashion outlet